November 24, 2010

Today's journal.

     Sejak adik dah masuk belajar balik ni, bermulalah aktiviti harianku dengan kerja-kerja menjadi supir menghantar dan menjemput dia ke MSU. Boleh aje nak suruh dia drive sendiri, dah ada lesen pun. Tapi belum berapa nak percaya dengan keadaan trafik di Bukit Jelutong tu di waktu rush hour. Orang yang dah memandu bertahun-tahun pun asyik berempuh aje, inikan pulak dia yang baru nak belajar pegang stereng tu.
     Lepas hantar adik tadi aku terus ke UNISEL pulak kerana kakak kena pulangkan jubah konvonya. Oleh kerana kerja tu dibuat dengan penuh tulus dan ikhlas dari hati memandangkan mereka masih menjadi tanggunjawab ku lagi, maka segala penat itu tidak timbul langsung. Sempat juga ke Actmar Honda untuk renew roadtax tadi. Nasib baik ingat, kalau tidak tak ke kelas la adik nampak gayanya Jumaat ini nanti.
     Berita baik muncul sebelah petang bila aku mendapat panggilan untuk rakaman talkshow esok jam 3.00 petang di seksyen 22. Katanya ada perjumpaan dengan Penulis-penulis Selangor. Macam seronok pulak, baru satu buku mereka dah recognised aku dengan nama Junie Octovian tu. Mak ai! Kalau tau, dari jaman sekolah dulu hasil tulisan ku dah ku hantar untuk dijadikan novel.
     Uteh dan Liesa di Simpang Renggam sana sms beritahu dia masih belum dapat lagi novel tu. Jauh agaknya kan? Lambat sikit kot? Harap-harap mereka dapat dalam masa cuti sekolah ni...kalau dah naik sekolah nanti dah sibuk nak baca buku sekolah pulak. Yang untungnya Ngah, kerana kebetulan waktu dia datang beraya masa Hariraya Qurban baru-baru ni, buku tu aku baru dapat. Maka dapatlah diberikan senaskah untuknya untuk dibawa balik ke Kundasang nanti. Terima kasih pada anakanda Nadia dan Natasha yang menyokong hasil tulisan ku itu. You'll get my signature, don't worry.
     Cewah! Gaya artis aje. Siap orang nak mintak tandatangan pada buku tu. Alhamdulillah! Aku amat bersyukur atas segala pemberian darinya. Amin! Jadi la kan? Bukan artis sahaja orang mintak tandatangan, jadi penulis pun macam artis juga. Thanks to all yang dah membaca hasil tulisan ku itu.

Junie Octovian: Semoga masih ada lagi hari esok untukku, insyaAllah!

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...