December 1, 2010

Disember datang lagi.



     Ya Allah...dah Disember 2010 rupanya. Ke sana ke mari sampai aku sendiri terlupa kan hari dan tarikh. Astaghafirullahalazim! Aku tepuk dahi pagi ni bila diingatkan tentang hari dan tarikh. Namun alhamdulillah kerana aku masih dikurniakan dengan tubuh badan yang sihat dan masih dapat melihat dunia yang sedang berkembang pesat ketika ini.
     Tak pernah termimpi oleh ku nak tinggal berdepan dengan pintu KFC. Berderet situ dengan Pizza Hut, Starbucks dan Burger King. Gila la....jalan kaki dah sampai. Barangkali Allah permudahkan untukku diusia sekarang ini, itu yang ku fikir. Nak shopping tak payah pergi jauh-jauh...setakat Tesco, Giant, Jusco semuanya dikeliling rumah aje. Sat lagi siap Setia City Mall tu...lagi senang. Thank you Allah, I love YOU.
     Kerja pun dah senang...tak payah berkejar-kejar pagi-pagi ikut waktu pejabat sebab aku bekerja dari rumah aje. Ada urusan yang memerlukan aku keluar baru aku keluar. Adoyai! Itulah yang kadang-kadang kita manusia ni tak nampak apa yang Allah cuba sampaikan. Ni la nak pesan pada anak-anak...setiap yang Allah turunkan itu ada sebabnya. Jangan cepat melenting, banyakkan bersabar. Bukan ke sifat SABAR itu separuh dari IMAN?
     Dikesempatan ini aku nak ucapkan terima kasih yang tidak terhingga buat NORA HASH teman setia yang yang rebah bangun bersama sejak anak kami kecil-kecil dulu. Terima kasih kerana menerima aku dan keluarga yang datang menyibuk dan menyemak ke kediamannya tanggal 21 November lalu. Lupa nak ucapkan TAHNIAH buat Ahmad Shah Zamani yang telah bergelar graduan. Terima kasih juga buat Farrah Nur Diana aka Nodee Ghani yang dah besar panjang baru berjumpa kembali atas layanannya pada keluarga ku petang itu. Terima kasih atas sokongan beliau sekeluarga di atas usaha yang ku lakukan diketika ini. Budi mu ku kenang selagi hayat dikandung badan.
     Dah Disember eh? Apa jadual bulan Disember ku? Nak jenguk emak kena tengok jadual dulu. Ngah kata dia nak tumpang sama balik Johor kalau ada siapa yang sudi nak bawak dia. Nanti 20 haribulan dia dah balik KK. Itu la aku cakap dengan Ngah suruh dia duduk aje dekat rumah Nilainya tu, senang kami adik beradik nak jumpa. Kalau dekat Sabah nu....mau rabak poket sebelah kalau cadang-cadang nak jenguk dia. Tak kan nak pergi sensorang? Kakak dan adik tu? Pantang sebut nak bergerak jauh sikit...
     Nak kena jenguk rumah Simpang berkenaan dengan tanam semula kebun tu. Apa yang nak ku tanam di kebun tu? Sawit? Hurm...gelap. Menutup pemandangan. Dah tanam buah-buahan....mengundang monyet pulak. Tak sempat kita tengok hasilnya, dia dah kebas dulu. Tiap kali balik asyik nampak daun yang menghijau aje...buahnya entah mana-mana. Cadang nak tanam getah aje la....
     Okey Disember! Wish me luck in my future undertakings. Allah, please lead me the way. Amin!

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...