November 17, 2012

Angah on TV...

Greetings to all.......

Semalam sambutan Maal Hijrah di Malaysia bersamaan cuti am bagi kakitangan kerajaan. Hari Selasa cuti perayaan Deepavali, Rabu kerja balik dan Khamis cuti lagi...hehehe :D

Aku Whatsapp angah di Brisbane beritahu dia jadual cuti di Malaysia ini, dia cakap dia sibuk kena sambut TPM yang akan datang melawat pelajar-pelajar Malaysia yang berada di sana. Oleh kerana dia sekarang ini sudah dilantik sebagai Ketua Pelajar di University of Queensland, maka dia harus berada sama menyambut kedatangan TPM dan Menteri Pelajaran Tinggi Malaysia, Dato Seri Khaled Nordin di Sheraton Mirage, Goldcoast Australia.

Jadi semalam seharian tiada Whatsapp dari angah menghantar berita dan gambar anaknya Maryam dari sana. Tiba-tiba pada jam 19.05 tu dia Whatsapp...

Hari ni makan semeja dengan TPM
Pastu TV3 dan RTM interview pulak...

Aku balas........
Nanti kita org tengok berita mlm ni....


Angah...


Malam tu kami tunggu Berita Perdana TV3 jam 8.00 malam. Sebab Angah cakap yg interview tu stesen TV3.

"Wah Angah la!" jerit Kakak yang duduk bersila di depan TV dengan Samsung S3nya merakam apa yang dicakapkan oleh abangnya.

Lepas tu mesej dan Whatsapp masuk berdedai-dedai memberitahu pasal tu. Bukan apa...dah lama tak jumpa dengan Angah...jadi famili dan sanak saudara yang berada jauh di Selatan tu gembira sungguh dapat melihat Angah di kaca TV.

Esoknya keluar disegala paper...Along anak cik Nab yang berada di Simpang Renggam dah tag aku di pesbuk dengan gambar Angah bersama pelajar-pelajar Malaysia yang bertemu dengan TPM di Goldcoast.



bertemu TPM dan Dato Seri Khaled Nordin di Sheraton Mirage...


Terima kasih Along (Norshuhada Hada). Along tu anak teman baikku semasa aku tinggal di Simpang Renggam. Dia orang lama di situ. Minta tolong apa sahaja, dia sedia membantu. Semasa aku sudah berhijrah ke Shah Alam, Angah yang bertugas di UTHM, ku jadikan sebagai wakilku di atas segala urusan di sebelah sana.

Ala...bukannya senang nak dapat bertemu muka dengan TPM kan? Itu yang menyebabkan kami jadi seronok malam itu. Makan di hotel yang berbintang-bintang kata Angah. Kemudian disahihkan oleh abang sulongnya yang pernah dihantar ke situ untuk majlis persidangan syarikatnya.

Alhamdulillah! Semua itu rezeki dari Allah. Jangan sampai lupa diri...nauzubillah!

Junie Octovian: Tuah ayam nampak di kaki...tuah manusia siapa yang tahu?



No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...