September 2, 2011

Selamat Hariraya.........

Salam 4 syawal 1432 Hijrah to all...........


I've been BW all afternoon....beraya la konon....kalau bebudak dah penuh poket dengan duit raya.
Jadi satu kepuasan pulak melihat revolvermap tu berputar dan memberitahu kunjungan dari tamu
yang juga ber BW.

Dulu...semasa belum sibuk berinternet ni...aku menulis kegiatan harian menerusi diary...pastu aku 
stapledkan gambar kat mukasurat berkenaan. Diary cum album sekali gus mengingatkan aku 
akan peristiwa yang berlaku ketika dan pada tarikh tersebut. Tapi tak semeriah sekarang...siap dengan 
revolvermap dan traffic bagai. Pastu album dia boleh buat slideshow lagi....canggih betul. 


Asalnya aku berblog ni....nak rakamkan rasa terima kasih kepada Buku Prima kerana telah menerima
dan menerbitkan manuscript pertama ku. Gila seronok masa tu macam baru kena loteri...eh haram la...
macam baru kena pinang dengan putera Raja...lebih kurang la...

Memang aku lama mengidam bila mati nanti meninggalkan nama....yang terpahat pada sebuah buku...
yang akan terus berada di situ sampai bila-bila untuk dikenang oleh anak dan cucu. Emak aku juga 
tumpang senyum bangga melihat namaku tertera di kulit buku yang ku tunjukkan padanya.


Dah lebih sebulan aku tak menulis...amboi lemak ye? Sepatutnya di bulan Ramadhan yang tak
banyak urusan tu boleh je menulis...namun ku gunakan dengan kegiatan yang lain pula. Instead of
writing to finish my next manuscript...aku sibuk membaca.

10 things that kill motivations: (mencari bahan untuk menaikkan semangat agar kembali menulis)
1.    No goals
2.    Failure
3.    Negative people
4.    Negative news
5.    Low energy
6.    Distractions
7.    Not taking action
8.    Lack of belief in yourself
9.    Boredom
10.  Lack of support

Pastu...aku jumpa lagi ayat menggoda....yang menaikkan semangat ke taraf 2 bar....
'Every person born in this world represents something new....something that never existed before....
something original and unique.' (O really? ~ aku kaji diri aku sambil guling-guling atas katil)


'To surrender is 'to allow our inner resistance to melt'. Look deeply into your heart -find the highest
unfulfilled good in you. it may be the fear to explore or to pursue your life's work. Disregard what
others have to say. Trust and discover the wonders you may never have found if you hadn't done so.'
Semangat sedikit pulih dan naik lagi satu bar...I need more 'food for the heart'!


'Holding on the past hurts and grievances eats you away slowly. Be a bigger person and forgive
others for what they have done to you, whether knowingly or unknowingly. Allowing bygones
be bygones releases you from the shackles of emotional pain and grants you FREEDOM.'!
Boleh ke dilupakan begitu sahaja? O Allah The Merciful....Mungkin aku ada masalah di bahagian
ini....sebab itu semangat tak dapat nak fully charge.

Success needs space...making room for success...success is more about letting go...releasing and
creating space than it is about adding to...learning more and gaining. (Nak kena kaji bahagian ni..)

Ku kongsikan dengan kalian ayat-ayat yang ku perolehi dari pembacaan untuk menggapai mimpi. 
Sebagai seorang Islam kita berbalik kepada NYA untuk diberikan petunjuk...di samping berusaha 
keras selagi hayat masih ada. InsyaAllah.


Junie Octovian: Success is not final...failure is not fatal. It is the courage to continue that counts.
                         by Winston Churchill.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...