September 10, 2011

The three spies......

Salam....

Masih dalam N3 tentang drama......
Lokasi di KFC GIANT seksyen 13, Shah Alam.
Watak-watak me..as usual...Habsah & Zaharah.
Kita orang saja je bertemu di tempat awam untuk mengelak dari kecurigaan orang ramai. Padahal...
ada mission yang impossible untuk dibincangkan.
Tugasan Zaharah cover Melaka...Habsah PJ, USJ dan segala yang bersangkutan dengan yang ada 'J'
di hujungnya...termasuk JPJ ke? Tuan tanah cover Shah Alam, Setia Alam dan juga segala yang ada
berkaitan dengan Alam di hujungnya...termasuk Zainal Alam ke?
"Eh! Tak leh ar...hujung dia Kadir..."
"Owh!"
Dialognya begini lebih kurang..........


"Eh korang.." Zaharah meletakkan jari telunjuk ke muncung. "Kita buat macam  biasa sambil order KFC
biar orang tak syak..."
Kami berdua buat muka comel mengiyakan kata-katanya.
"Apa cer? Kat Melaka...aku rasa aku sorang je la..."
Habsah: "Aku dapat contact Zainah, Yati & Salikin.."
Tuan Tanah: "Shah Alam pun aku sorang je ni..."


"....tapi aritu aku jumpa Rahman Isa dekat pesbuk....dia kata dia tak kesah...dia akan
datang join kita kalau dia tau kita jumpa kat mana-mana di KL ni..." kataku
sambil mengetuk meja.
Zaharah: "Begitu sekali ke?"
Sambung tuan tanah lagi...." tu la...kalau Salikin tu...aku tak kesah juga sebab boleh mintak
diskaun kalau tempah baju dengan dia masa nak raya ke...anak nak kawen ke?"
Habsah: "Betul la weh!"
masih tuan tanah lagi..."kalau Sarif Apen...boleh tumpang sekaki pergi Beijing...kalau si Sani Sahwi tu
dapat free jadi member Vemma..." berkerut-kerut dahi aku memberikan penjelasan kepada spy yang dua orang itu.
"...ini si Rahman Isa....dia kastam tau? Kang...apa aje barangan yang kita beli dalam dan luar
negeri abis dia declare kena cukai."

Habsah: "Aah...tak best la...dah la makan kat KFC pun kena cukai..ni lagi  top-up enpon pun dia
orang nak kenakan cukai juga...teruk la orang yang tinggal kat Chukai, Trengganu tu...
berdouble-double cukai dia.."
Zaharah: "Habis tu...misi kita seterusnya macam mana?"
Tuan tanah: "Apa-apa pun...kita makan dulu...nanti aku buat paperwork untuk propose tempat
yang paling sesuai untuk buat perjumpaan seterusnya."
Zaharah & Habsah: "Cantek!! kami setuju."

Junie Octovian: Tunggukan sambungan drama ini seterusnya.....wakakaka *sambil gelak guling-
                         guling*


No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...