March 6, 2012

Sentuhan Kasih ~ Bab 7

~ sambungan ~


SEPANJANG perjalanan, Nur Najwa yang memandu keluar dari rumah agam Tan Sri Azizan, meninggalkan Najmi dan anaknya merangka sendiri apa yang bakal berlaku untuk hari-hari berikutnya.

           Nur Najwa sendiri sudah merancang sesuatu untuk dirinya agar tidak lagi berhadapan dengan permintaan dari lelaki itu. Kalau dia masih tinggal dengan emak dan ayahnya, sudah pasti Najmi yang sudah pun mengetahui tempat tinggalnya akan datang mencari. Itu pun kalau dia perlulah....

          Sementelah dengan apa yang sudah terjadi itu, dia memang tidak betah hendak bertembung muka dengan majikannya di pejabat. Makanya dia pula setiausaha kepada lelaki itu. Eee...malu sangat dah ni.......

          Mana nak lari?

          Manakala Tan Sri yang mendapat idea itu cepat membawa cucunya ke bilik. Handset di saku dikeluarkan dan dia mencari nombor Nur Najwa. Bila terdengar panggilannya bersambung, dia cepat menghulurkan kepada cucunya. "Nah! Adik cakap sendiri dengan mummy."

          Nur Najwa yang baharu sahaja menarik brek tangan mendengar handsetnya yang menyanyi girang. "Orang tengah marah ni, dia menyanyi pulak," marahnya geram. Skrinnya dibelek mencari nama pemanggil.

          Tan Sri Azizan.

          Ada apa ni? Tadi orang tua ni masih di padang golf masa aku keluar dari rumah tu. Dia nak mintak pertolongan ke? Kenapa tak call anaknya aje? Pak Hussin ke?

          Nur Najwa menekan butang hijau. "Assalamualaikum Tan Sri."

          "Mum....mmmm..myyyy..." suara esakan sebelah sana talian membuatkan Nur Najwa menarik kembali sebelah kaki yang sudah melangkah keluar. Pintu Kelisanya kembali ditutup rapat.

          "Adik...kenapa sayang?" Air matanya sama bergenang mendengar esakan anak kecil itu. Suaranya sudah tidak kedengaran lagi. Hanya esak dan tangis sahaja.

          "Najwa!" Bunyi suara Tan Sri memanggilnya pula.



          "Tan Sri," jawab Nur Najwa sopan.

          "You have to come back here. Jangan pedulikan Najmi tu...awak kena ingat Najwa ni. Tak tersentuh ke hati awak melihat dia yang sudah menganggap awak sebagai mummynya? Dia baru saja baik dari demamnya...sekarang ni menangis sampai dah tak keluar suara."

          "Hantarlah dia ke rumah saya Tan Sri...saya boleh jaga dia di sini."

          "Eh! Mana boleh...ni anak orang. Dia masih ada ayahnya."

          "Saya malu dengan Encik Najmi tu Tan Sri...baru tadi saya marah dan tengking dia."

          Oo...kisahnya. Anak lelaki aku kena marah dengan secretary cum the nanny dia rupanya. Malulah tu? Jatuh saham....tercalar ego? "Kan saya dah cakap...pedulikan aje Najmi tu."

           "Tapi nanti kan saya kena tengok muka dia juga."

           "You know what's wrong with you two? You should get married." Tan Sri terus mematikan talian. Cerita dengan orang tua macam aku nak berbelit-belit. See the leglah....aku dah lama makan garam.

           Nur Najwa sedikit terkedu tidak memahami kata-kata Tan Sri tadi. Memang dia cakap direct. You should get married. Kahwin dengan siapa?

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...