March 11, 2012

Sentuhan Kasih ~ Bab 8

            NAJMI terpaksa membawa anaknya ke pejabat Isnin itu. Anak yang masih mengantuk itu dibaringkan ke sofa di dalam bilik pejabatnya. Selimut yang memang dibawa dari rumah itu ditarik ke paras dada.

            "Adik tidur dulu ye? Kejap lagi mummy datang."

            Anak itu memandang tepat ke wajah daddynya sambil menganggukkan kepala.

            Sudah hampir jam sepuluh pagi bila anaknya tersedar kembali dan minta untuk ke tandas, Najmi baru perasan Nur Najwa masih belum sampai. Siapa yang nak disuruh bawa ke tandas ni? Najmi menjengolkan kepala dari pintu bilik pejabatnya.

             "Tina! Masuk sini sekejap."

             Tina si penyambut tetamu yang menerima arahan cepat bangun dan membuka langkah ke bilik pejabat bosnya. "Yes boss," tanya Tina.

             "Tolong bawakan anak saya ke tandas?"

             "Saya bos?" Tina bertanya minta kepastian. Tapi dia memang perasan pun si Najwa setiausahanya masih belum masuk ke pejabat lagi sedangkan jam sudah mencecah ke angka sepuluh. Hisy! lemak betul mak cik tu mentang-mentang dia baik dengan bos.

           
             "Ada sesiapa lagi dekat sini ke?"

             "Right boss...jom adik!" Ajak Tina.

             Najmi meyelak sedikit lengan kemejanya menelek waktu. Hisy! Mana pergilah pulak perempuan ni? Tak kan merajuk sampai tak datang kerja kot? Semalam tu kebetulan aku pun tak kerja, bolehlah melayan kerenah si kecil ni. Lagipun di rumah tu ada Cik Tipah, rungut hati Najmi.
             Dari malam tadi anaknya sudah mula meracau minta mummynya. Pagi ini tadi pun badannya sudah mula panas. Najwa....Najwa....awak buat daddy susahlah....

            Tina datang lagi dengan si kecil Najwa di dukungan. Dia sedikit berlari cemas dan menolak pintu bilik bosnya.

            Najmi mengangkat wajah terkejut. "Kenapa?"

            "Bos...dia pengsanlah bos!" Suara Tina ketakutan. Keluar aje dari tandas tadi si kecil dah tergolek. Tina yang berkasut tumit tinggi itu cepat melemparkan kasutnya ke tepi dan mengendong anak kecil itu untk dibawa ke bapanya.

            "Pengsan? kenapa?" Najmi panik.

            Tina angkat bahu tanda tidak tahu,

            Najmi bangun dan meluru mendapatkan anaknya. "Najwa!" Najmi memanggil sambil menampar lembut pipi comel. "Najwa...don't do this to daddy, please?"

            Tina dah meleleh air mata takut campur sedih melihat kelam kabut bosnya itu.

            "Tina! Awak beritahu Mashita suruh dia jaga office, awak ikut saya bawak Najwa ke hospital."

            Tina yang menerima arahan cepat keluar mendapatkan Mashita. Dia kemudian berlari kembali sambil menjimbit kasutnya.

            "Hurry! Panggil Pak Hussin, cepat!"

            Kakitangan yang melihat kelam kabut Tina itu sama berbaris di pintu melihat apa yang telah berlaku. Mereka berpandangan diantara satu dengan yang lain sambil menggelengkan kepala tanda simpati melihat nasib si kecil anak bosnya. Namun apa yang berlaku di sebalik kejadian itu memang mereka tidak tahu.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...