June 14, 2011

Bandar Baru Setia Alam...

Salam to all..........
Lama sungguh aku tak beriadah di Western Park yang disediakan hanya
seberang jalan dari rumah. 
Mungkin kerana cuaca yang panas dan hangat menyebabkan aku duduk berkurung
sahaja di dalam rumah. 
Tapi petang ini cuacanya redup dan nyaman sekali.
Aku ambil kesempatan membawa Hana Sofya ke tepi tasik menghirup udara luar.


Tasik yang kelihatan tenang
Mungkin hari bekerja, jadi tasik itu lengang sahaja. 
Dalam kesibukan itu, aku sendiri tidak menyangka pembangunan sekeliling yang
sudah begitu cepat naiknya....berbanding dengan tiga tahun lalu semasa aku mula-mula
 berhijrah ke kediaman ini.


pemandangan di tepi tasik

Medan Setia Alam


Deretan restoran makanan segera terdiri dari ever popular KFC, Pizza Hut, Starbucks &
Burger King.
Bermula dari jam 10.00 pagi, anda akan dapat menghidu bau KFC yang
masuk terus ke dalam rumah.
Pak cik ayam goreng tu dengan senyumnya memandang ke rumahku.


Lampu isyarat di simpang empat depan rumah
Gambar ini dirakam selepas waktu makan tengahari...jadi suasana sudah sedikit lengang.
Ke arah kiri, anda boleh ke Jusco Bukit Rajah. Terus pula akan bertemu dengan
Jalan Besar Meru/Kapar.
Ke kanan, anda akan menemui Tesco Setia Alam.
Well....mungkin hujung tahun atau awal tahun hadapan, kami di Setia Alam akan mempunyai
tempat membeli belah sendiri yang diberi nama
SETIA CITY MALL, InsyaAllah.

Junie Octovian: Terima kasih khas ditujukan kepada En. Latif & isteri
yang telah memperkenalkan kami kepada hartanah di sini.





No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...