June 30, 2011

How I wish...

Salam to all.......

Serious! Kalau ada friend request, aku main add aje tak hagak-hagak siapa orangnya. Berchatting pun
macam kenal sangat je. Lepas tu aku blur ...mengingatkan siapa mereka dan yang mana satu...
mengarah memori yang dah sedikit berkarat itu untuk menjejak paparan wajah si penama yang berborak
hebat dengan ku itu.

Lama kemudian baru aku bukak profile album dia orang untuk memastikan siapa mereka-mereka ini 
kerana ada yang terus memberikan nama penuh sedangkan semasa di bangku sekolah lebih tiga puluh 
tahun yang lalu aku hanya tahu nama-nama gelaran yang digunakan. Namun...untuk teman-teman 
seperjuangan atau yang pernah sama sekelas, mudah untuk aku mengenali mereka. Sesetengah pula 
menggunakan nama samaran...kalau dicari sampai tahun depan pun belum tentu ketemu. 

Semenjak dua menjak aku dijejaki oleh sahabat-sahabat lama di laman social ni...aku kembali
mencari album yang tersimpan lama di arkib Pondok Indah dan telah ku bawa ke Setia Impian
untuk rujukan ku. Ya ampun! Comelnya aku masa kekecik dulu ... ( kes masuk bakul naik lift ).

'Hafiz pelakun tu ke?' aku tanya Tuan ZAR ~ satu hari ketika chatting dengannya. Serious...dia ni 
rajin betul mencari kawan. Mungkin kerana tugasnya sebagai seorang tentera dan tak sangka pula 
peramah gila.

'Yup...thats him...Presiden PERBAMA masa you tingkatan 3 dulu.'

'O really? I was the one modelling on stage at that time la..' Dengan bangganya aku memberitahu 
sebab aku tengah membelek gambar aku sedang bergaya sakan memperagakan pakaian entah 
pesen apa.

'I tau..' said him.

Aiseymen! Malu la. 'How I wish I can turn back time...so that I pulak yang skodeng you all boys.'
Kalau masa tu Hafiz jadi Presiden, I think I know the Secretary of the Club very well but I totally 
lost track of him. And thanks to this so-called Tuan, he knew his whereabouts. 

But for Sharif...now an Assistant Director with MBKM...kita orang akan selalu berjumpa kalau
ada Pesta Buku...as he is in close-contact with the Grup Buku Karangkraf. And the ever famous
designer Salikin Sidek as well.

Even Sani Sahwi who recently added me...aku kena renung wajahnya lama-lama sebab masa 
zaman kami sekelas...aku ada berborak dengan dia ke? But proud to say la...dia sekarang ni seorang Pengetua di sebuah sekolah di Tawau, Sabah. Masa aku tinggal di Sandakan dulu...tak jumpa pulak. 
Kalau tidak boleh je hantar anak-anak ku bersekolah di situ. 

Well...cuma aku belum personally jumpa si Shebby Singh ni yang masa sekolah dulu suka menyakat
aku. Entah dia ingat lagi ke tidak...

Junie Octovian: A good life is when you realize how blessed you are for what you have.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...